23 Nisan 2009 Perşembe

Bugün biraz tembellik yapıp geç kalkayım dedim.
kapı ziliyle uyanıverdim!!kapıcı sandım ilk başta.
bi rahat yok mu bize bu evde.aha geldi yine su isticek diye mırın-kırın yaptım

ayar oluyorum kovaya su doldurmaya..bi ton para veriyoruz hâlbuki..
kendi suyunu kendi doldurup getir be kadın..
yanlış mıyım kuzum ¿
ufak yaşta öğrettiler bana delikten kimin geldiğini görüp kapıyı öyle açmayı..fakat eskisinden farklı artık..
artık sandalye koymuyordum delikten bakmak için.
her neyse bi baktım ki boy-boy çocuklar..trt ankara çocuk korosu edasında.
kapıyı açar açmaz hep birlikte ''biiiz geldiiiiiik'' sesi yankılandı apartman koridorunda..
hani bugün 23 nisan ya.
cin olmadan adam çarpıcaklar..
biz bunları şeker ve kurban bayramlarında yapardık.
23 nisan'da yapılanı da ilk defa görüyorum.ilginç yani..şaşırmamak içten değil..
hani yok ki evde şeker, kandırasın..
fakat bizde tersoyuz..gel de anlat derdini..
kattiyyen de birşeyler koparmadan gitmezler..
kendimden biliyorum en azından..
bozukluklar vardı onları verdim..kuran çarpsın başka da yok ulan param dedim.
bi damardan girdim.
çıkartıp ceplerindeki paraları vericeklerdi yani..
eyvallah abi dediler ve gittiler..
ayakkabımın tekini alt dairelerden birinin kapısının önüne bırakmışlar..
harbi piçsiniz kuzum :)
yine de bu çocuklara birileri hangi bayramlarda bu eylem yapılır öğretsin!!

sonra düşündüm..
bir zamanlar aynı şeyleri biz de yapardık.
açıkçası çok utanırdım..eşlik ederdim arkadaşlara sadece.
kapı ziline basıp arka taraflarda bekleyenlerlendim..
suratım asık bi şekilde.
para vermeyene ne küfür ederdik..
şeker verirlerse de en kalitelisini seçerdik.
paraya nazaran kötünün iyisi sayardık..
poşet poşet toplanan şekerleri yarı fiyatına bakkala satardık.
elde edilen kazançla patlayıcı maddeler alır..
mahalleyi havaya uçurmaya kalkardık.
acayiip duygulandım..
seneler ne çabuk geçiyor..
dolmuşta da bana geçen gözlüklü, temiz kalpli, naif ve iyi aile çocuğuna benzeyen kızan yerini verdi..
genel de okul 1.si falan olur bu modeller.
küfür edesim geldi absürtçe..
ayağım ağrıyodu ama topallar gibiydim.
ondandır dimi ondandır..
bak ağlarım ha.

2 yorum: